Thursday 2 July 2015

JODOH .. Usaha ikhtiar memudahkan jodoh

JODOH .. AKU PEMILIK TULANG RUSUK KIRI SIAPA ?
Umur Sara sudah semakin meningkat, kawan-kawan yang sebaya Sara ramai yang sudah mendirikan rumahtangga.. Sara mula merasa cemburu … setiap kali tibanya musim raya, atau ada kenduri di kampong, pasti ada sedara mara, makcik-makcik yang mula bertanya, bila Sara nak kawen.. macam biasa, Sara hanya mampu tersenyum saja.. mood raya Sara kadang-kadang hilang bila ditanya soal jodoh.. Habis cantik Sara memilih pakaian cantik, jaga badan, jaga kulit wajah, tapi tetap tiada seorang lelaki yang mahu masuk meminang Sara.. Sara semakin down.. Sara rasa cemburu bila tengok orang lain ada pasangan, ada tempat berhibur, ada tempat luahkan perasaan, ada teman nak berkongsi cerita & impian.. tapi bagi Sara, semuanya ditanggung sendiri.. tak de tempat Sara nak luahkan perasaan.. balik keje, pergi kerja, meeting, makan, tidur, itu saja rutin Sara setiap hari..
Tibalah satu hari, datang seorang kakak perkenalkan mandian garam.. katanya garam tersebut sudah siap diruqyah & dibacakan doa-doa Assyifa pilihan.. katanya lagi garam tersebut dapat membantu besarkan gelombang aura si pemakai.. Apabila gelombang aura seseorang itu besar, orang mudah nak dekati , sayang & suka..dan segala apa masalah, hanya niatkan saja sebelum si pemakai guna garam mandian tersebut..
Balik opis, Sara bulatkan hati & tawakal, mudah-mudahan berhasil dengan izin Allah.. Hari pertama Sara amalkan, Sara mampu terseyum riang.. Pergi opis, Sara rasa bersemangat sangat seolah-olah itu lah hari pertama Sara melaporkan diri di tempat keje.. Sara semakin yakin, segala apa yang Sara kusutkan soal jodoh, sudah tidak jadi satu masalah lagi buat Sara. Sara lebih tenang, ceria, malah ada yang kata Sara membela saka sebab lain macam sangat-sangat..
Mulai hari itu, Sara mula mendapat tempat di kalangan rakan-rakan pejabat.. setiap hari ada sahaja rakan yang ajak Sara keluar lunch & nak berkenalan.. Malah bos juga selalu memetik nama Sara untuk projek-projek baru. Mugkin disebabkan perwatakan Sara yang sudah berubah, dari seorang yang pasif, kurang focus, tak bersemangat, tak ceria, kusut & mudah angin telah bertukar kepada yang lebih ceria, friendly, bersemangat, focus, banyak idea & positif .. Malah segala kerja-kerja pejabat, Sara dapat siapkan dengan baik sebelum tarikh akhir. Sara semakin dipuji & mula ditawarkan jawatan baru untuk kenaikan pangkat.
3 bulan kemudian, Sara mendapat panggilan telefon dari ibu di kampong. Katanya ada hal penting untuk dibincangkan, Sara sebagai anak yang baik, turutkan saja kata-kata ibu. Tanpa disangka, ibu memberitahu, anak Pak Imam datang merisik Sara minggu lepas.. Budaknya baik, ibu terus setuju tanpa berbincang dengan Sara.. Sebenarnya, Sara juga sudah lama ada hati pada anak Pak Imam, Si Haikal.. tapi Sara hanya pendamkan saja perasaan tu sendirian.. Tapi Allah itu baik & Maha Kaya, Allah makbulkan hajat Sara untuk bernikah dengan lelaki baik.. Alhamdulillah, kini Sara bahgia di sisi suami tercinta.. & Kata suami Sara, Sara la wanita yang paling cantik yang suami Sara pernah lihat.
===============================
Ingin miliki & cuba Garam Mandian Aura ??
Sebagai usaha ikhtiar memudahkan jodoh..
Whatapps : 0145343422
Whatapps : 0145343422
Whatapps : 0145343422

2 comments: